מה הקשר בין המוח שלנו לבחירת ערכת הקלפים לסדנה?

מה הקשר בין המוח שלנו לבחירת ערכת הקלפים לסדנה?

מוח שמאל אחראי על החשיבה הלוגית: הגדרות, עיבוד וניתוח נתונים, יצירת קטגוריות ניהול וארגון המידע. מוח ימין אחראי על הדמיון והיצירתיות, חשיבה אסוציאטיבית וזיכרון בתמונה. מגוון הקלפים כולל איורים, תמונות, מילים, היגדים או שאלות. ובחלק מהערכות על אותו קלף ניתן למצוא תמונה/איור ומשפט/מילה יחד באותו קלף.

אז איך נדע מה ישרת את המטרה שלנו בסדנה מסוימת?

למיקוד תודעה מהיר בחרו מילים, שאלות או אמירות (הבוחנות אמונות ותפיסות עולם). אלה פונים אל הצד הלוגי השמאלי של המוח. מהר מאוד מרבית האנשים ידעו להגדיר מה נדרש להם. להרחבת התודעה ולעקיפה של החשיבה הרציונלית בחרו איורים או תמונות (ללא מילים על הקלף). אז האדם יתחבר אינטואיטיבית אל הקלף ויראה דברים שקודם לא ראה. הבחירה תלויה גם במטרה שהצבתם לסדנה , באופי הא.נשים וגם בזמן שיש לכם לעבודה עם הקבוצה. 

כשאנו בוחרים סוג אחד של קלפים יש הפסד ורווח. ההפסד חוסר מיקוד (בחירת תמונה) או ראייה צרה ( בחירת מילה) על הנושא בו אנו עוסקים/ות. או שפשוט אפשר לשלב בין קלפי מילים לקלפי תמונות או איורים (ולבקש שיבחרו אחד מכל סוג) או לשים קלפים שיש בהם תמונה עם מילה. 

כך ניתן לאפשר לכל אחד ואחת לבחור מהמקום הטבעי לו/לה ולחוש תחושת שליטה בתוכן ובסיפור בבחירת הקלף שקל לו/לה, וגם להרוויח את העבודה על שני הצדדים האנליטי והיצירתי עם הקלף שהבחירה הייתה פחות זורמת אבל מאפשרת הרחבת תודעה.

עוד כלים שיעניינו אותך