המצפן האישי והמקצועי

 

הדרך למציאת המצפן האישי והמקצועי שלך

"חייבות להיפגש לקפה", "אני חייבת לדבר אתך…" ביומיים האחרונים שתי חברות פנו אלי עם דילמות בתחום הקריירה. האחת, שכירה ורוצה ולפתוח עסק ומתחבטת בשאלות :האם לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, אם כן ,מתי? ואיך להצהיר על העסק החדש? ובתוך השיחה התערבבו לא מעט אמונות מגבילות, תפיסת העולם על ניהול עסק והכישורים שיש לה וכאלה שהיא חושבת שאין לה כדי להצליח כעצמאית.
חברה אחרת, עובדת בתחום הציבורי קיבלה אופציה לקידום ומתלבטת האם נכון לה לקחת את הקידום שהוצע . מרבית השיחה היא הסבירה לי למה לא כדאי לה, וכששאלתי , למה כן? חיוך גדול עלה על פניה ומיד היא חשבה על תחושת הסיפוק והמימוש העצמי, על הלמידה והצמיחה האישית והמקצועית בנוסף לרווח הכלכלי. היא סיימה את השיחה באבל "יש לי חלום על תפקיד אחר"…אני רוצה להיות…" אז לקחת את ההזדמנות לקידום שניתנה לה עכשיו או לחכות?
הנה תרגיל קטן שיכול לעזור לך להחליט האם לעשות את הצעד:

למצוא את הלב האישי והמקצועי שלי:
עולם הערכים שלנו מכתיב את דרכי הפעולה ומשם את המציאות שאנחנו יוצרות וחוות . אנחנו לא תמיד מודעות או חושבות על הערכים שלנו בקבלת ההחלטות. נשמע קצת "רוחני" :)? אז זהו שלא. כשארגון בונה את החזון הוא קודם כל חושב על הערכים המרכזיים המובילים אותו. זה הזמן שגם את תחשבי מה מוביל ומניע אותך…

מה אני רוצה להרגיש כשאני מגיעה לעבודה? (כתבי 10 רגשות)
רוגע, שלווה, בטחון, סיפוק מקצועי, מימוש עצמי, משמעות, הערכה, שותפות, אמון, ייעוד, צמיחה והתפתחות, חופש, אהבה, שמחה, חדוות עשייה, חברות, נוחות, איזון בין משפחה וקריירה ….
נסו להגדיר את 10 הרגשות כערכים המובילים אותך כעובדת ולראות אילו עוד ערכים חשובים לך בחייך.

עכשיו ,כשבידך רשימה של עשרת הערכים החשובים לך. זקקי אותם ל 4 ערכים מרכזיים . הערכים האלה הם המצפן שלך, הלב האישי והמקצועי שלך.

כעת בכל התלבטות תשאלי את עצמך, זה בהלימה ללב שלי? לעולם הערכים האישי והמקצועי שמוביל אותי? אם כן, אז למה אני נמנעת מלקבל את ההחלטה?

בהצלחה!

עוד כלים שיעניינו אותך