סוד הקסם של הקלפים ההשלכתיים

מה סוד הקסם של הקלפיים ההשלכתיים? לאיזה קהל יעד תתאים העבודה עם קלפים ? ואיך עובדים איתם?

בגדול קלפים מתאימים לכולם, כן כן ממש לכולם, מהגיל הרך ועד הגיל השלישי. בשנתיים האחרונות עבדתי עם אוכלוסיות שונות, בגילאים שונים ואני בוחרת את סוג קלפים כך שיתאימו לגיל, לאופי הקבוצה וכמובן למטרת המפגש.

אז מה סוד הקסם של הקלפים?
הסוד הוא שבעל הקלף הוא בעל הידע, הוא הפרשן, הוא מספר הסיפור של הקלף.
בלי לחשוב נחשפים האמונות ותפיסות העולם של מחזיק הקלף ותמונת ההווה שלו : מצב רוח, שביעות רצונו ומחשבותיו על היכולת לשנות את המצב הקיים.

איזה סוגי קלפים קיימים ואיך עובדים איתם?
קיימים מאות ערכות שלכל אחת יש את ההתאמה למגוון נושאים ולקהלי יעד שונים. בגדול יש 4 סוגים: איורים, תמונות, מילים והיגדים.
אני מחלקת אותם ל 2 קבוצות:

  • ממקדי תודעה – מילים והיגדים – רמת דיוק גבוהה של אמונות
  • מרחיבי תודעה- איורים ותמונות- יכולת השלכה גבוהה

איך להשתמש בקלפים?
2 אפשרויות: קלפים גלויים או קלפים סמויים ומגוון פריסות ודרכים.
אני אוהבת לשלב בין קלפים גלויים לסמויים ובפריסות שונות, כדי לנטרל כמה שיותר התנגדויות לקלפים ולאפשר חיבור אישי של כל אחד ואחת לנושא ולכלי.
מעבר לזה אני בוררת את הקלפים מראש בהתאם לנושא ולקהל היעד. אם הקלפים פרובוקטיביים מידי לקהל היעד או ברמת רגישות גבוהה מבחינת תוכן אני לא מציגה אותם.

החוכמה היא להגיע לכל אחד ואחת ולאפשר להם להיפתח לעוד נקודות מבט על חייהם וחלילה לא לסגור אותם, כי הכלי מעורר ריחוק עד הימנעות מהשתתפות. ואם קלף מעורר קושי או התנגדות שזאת תגובה רצויה במידה (פעמים רבות זה יקרה בקלפים סמויים) כי זה יוביל לחשיבה ולבחינת הנושא לעומק ולעבודה הפנימית הרצויה.

הדרך להתמודדות להתנגדות שעולה, היא לאפשר את "חוק הקופה" בו ניתן להוסיף קלף נוסף ולהשאיר את הקלף הקודם ולחשוב מדוע בכל זאת הוא הגיע לידנו עכשיו.

תנו לקלפים לספר את הסיפור של המשתתפים, תגלו כלי נפלא שעוקף את השומרים הרציונאליים, נוגע ברגש, מסייע במציאת אמונות, מעורר מחשבה, מרחיב תודעה, מפיל אסימונים ובעבודה נכונה ממקד ומניע לפעולה.

עוד כלים שיעניינו אותך