מה עיגול יכול להיות? טיפוח חשיבה יצירתית בקרב ילדים

מה עיגול יכול להיות? או איך לגדל ילדים יצירתיים?

החלק האהוב עלי בהורות הוא היצירתיות ואל תטעו חשיבה יצירתית לא נמצאת רק בפעילות אמנותית, אלא היא שינוי דפוסי חשיבה בכל תחומי החיים.

אז איך מטפחים יצירתיות אצל הילדים שלנו? הנה 5  טיפים ראשונים עבורכם:

*מטפחים סקרנות: תכנית הטלוויזיה האהובה עלינו כבר שנים ואנחנו רואים אותה יחד היא 'גלילאו' ומשם הילדים שואלים ים שאלות ומתפתחות שיחות מרתקות במלללללא תחומים.

תנו להם לשאול שאלות , ספרו להם מה מקובל לחשוב היום ומה בעבר ותנו להם להציע רעיונות חדשים בלי ביקורת …

*מבעיות להזדמנויות לפתרונות יצירתיים…הם באו עם קושי או בעיה ? מעולה! אל תקפצו ותציעו פתרון, פשוט תשאלו אותם מה הם מציעים? ברור לי שאת זה אתם יודעים , אבל דוגרי מרוב עייפות כמה באמת אתם מאפשרים להם להתמודד . פעם הבאה תנו להם לחפש תשובות ופתרונות…יש מצב שהם יביאו פתרונות חדשניים יותר למצב שנוצר..

*מודלינג הורים יוצרים ילדים יוצרים… אני מתחילה …שמה על השולחן כל מיני חומרי יצירה ומתחילה ליצור , בלי הכרזות על זמן יצירה פשוט נהנית מקרמיקה או צבעי מים ויוצרת משהו חדש בלי סיבה.

*ממציאים חוקים חדשים למשחקים קיימים. הכי כייף זה לשנות את ההנחיות וליצור משחק משפחתי משלנו. וכל מה שצריך להחליט הוא : מהי מטרת המשחק עכשיו , מי המנצח/ת ואיך זה מתנהל במשחק הקרוב. מסכימים על החוקים החדשים ומתנסים. זה כייףףףף

ואחרון חביב להיום: מה עיגול יכול להיות? תנו להם להפליג בדמיון על עיגול פשוט או כל צורה אחרת הנדסית או אמורפית . כל אחד בתורו ממציא מה זה יכול להיות…כל אחד צריך לתת לפחות 30 רעיונות….קשוח אבל כייף.

                       תיהנו יחד!

עוד כלים שיעניינו אותך